EEN ANONIEME VRIJWILLIGER VERTELT

"Sinds de opstart van deze lijn kreeg ik telefoons uit verschillende sectoren maar vooral de aanleidingen om te bellen zijn heel divers. Enkele voorbeelden:
  • Een zorgkundige heeft een hoogbejaarde dame dood aangetroffen op haar kamer. Deze vrouw stierf in alle eenzaamheid. Zij kan dat beeld niet ‘wissen’ en heeft het gevoel dat er geen ruimte is om dit te bespreken.
  • Een verpleegkundige (62 jaar) vindt geen gehoor bij zijn leidinggevende. Hij werkt terug in shift (vol continu) omwille van een tijdelijke reorganisatie (COVID-19), kan het ritme niet aan en heeft geen energie meer. Hij wil erg graag ‘ten dienste staan’ tijdens deze moeilijk tijd.
  • Een verpleegkundige mag geen beschermingsmiddelen dragen en heeft angst anderen te besmetten
  • Een huisarts en CRA-arts voelt zich onzeker. Wat is de juiste beslissing. Je wil het zorgcentrum zo goed mogelijk begeleiden. De vragen van personeel en bewoners maken haar erg onzeker

Ik kreeg nog geen telefoons van logistiek personeel uit de zorg. Ook zij zijn van harte welkom bij onze telefoonlijn!”